Tilbage til "Forsiden" - Tilbage til "foregående" side

Sommerferie

Mandag d. 13. august.

Efter en del diskussioner endte det med at vi ved middagstid tog til Henne strand ved Vesterhavet. Ved 6-tiden havde vi fået slået teltet op og fik endelig aftensmad.

Tirsdag d. 14. august.

Vi har benyttet cyklerne til at udforske området indgående. Har i formiddags været helt oppe ved Nymindegab og i eftermiddags var vi oppe på Blåbjerg.

Onsdag d. 15. august

Dagens mål har været dels Hvide Sande som viste sig at være en driftig by. Men stadig med et væsentligt input af turisme. Og dels har vi været på Henne strand for at nyde stranden og vejret.

Torsdag d. 16. august

Planen var at køre til Harboøre, men vejrudsigten var os ikke gunstig, så vi kørte i stedet til Skagen hvor vejret var bedre. Ankom ca. kl. 16.00 til Bunken camping.

Fredag d. 17. august

Planen var at cykle ad Nordsøstien til Grenen. Efter et kort ophold ved den tilsandede kirke kørte vi til Grenen, hvor vi som alle andre turister vandrede grenen rundt.

Lørdag d. 18. august.

Vejrudsigten havde forudsagt, at det ville blive regnvejr hele formiddagen, så vi havde besluttet at dette skulle være museumsdag. Kl. 10.30 var vi ved Skagens Museum og brugte en del tid der. Vejret var fortrinligt så efter museumsbesøget besluttede vi at spise frokost på havnen.

Om eftermiddagen var vi ude for at se Råbjerg Mile. Til alt held lykkedes det endeligt for Solveig at finde nogle få kantareller.